top of page

VENEZIANO

  • ​Πατητή τσιμεντοκονία από φυσικό ορυκτό υλικό που δημιουργεί επικαλύψεις παραδοσιακής «βενετσιάνικης» αισθητικής.

 

  • Η όψη του είναι στιλπνή, με αίσθηση βάθους.

  • Η οπτική μετάβαση από τις σκούρες στις ανοιχτές περιοχές του είναι κλιμακωτή, ενώ η επιφάνεια του ανακλά τις φωτεινές πηγές.

  • Το υλικό δίνει τεχνοτροπίες κατάλληλες τόσο για εσωτερικούς τοίχους, όσο και για προσόψεις.

πατητή τσιμεντοκονία
Πατητή τσιμεντοκονία Veneziano
ΤΟ VENEZIANO ΣΕ ΧΩΡΟ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Είναι ιδανικό για χώρους υποδοχής, εστίασης, ξενοδοχεία, γραφεία, βίλλες,

Δημιουργεί επιφάνειες υψηλής αισθητικής ιδίως αν φωτιστεί σωστά.

Σε αντίθεση με το μάρμαρο δίνει ενιαία απαλή οπτική με ήπιες σκιάσεις.

Πατητή τσιμεντοκονία Veneziano
πατητή τσιμεντοκονία
ΥΠΝΟΔΩΜΑΤΙΟ ΜΕ VENEZIANO

Οι τοιχοποιίες στις οποίες εφαρμόζεται παραμένουν υγιεινές, διαπνέουσες και φυσικά αντιμουχλικές. Η προσωπική παρέμβαση του εφαρμογέα μπορεί να τονιστεί ή να παραμείνει στο παρασκήνιο.

Πατητή τσιμεντοκονία Veneziano
Πατητή τσιμεντοκονία Veneziano
ΤΟ VENEZIANO ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

Το Veneziano μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτικό υλικό του μαρμάρου και των πλακιδίων. Η ανθεκτικότητα του σε περιβάλλον ακραίας υγρασίας, αντιστοιχεί στην πόλη που γεννήθηκε.

ΤΡΟΠΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
πατητή τσιμεντοκονία

1

Εφαρμογή του ασταριού Normal Primer αραιωμένο 1:9 με νερό.

πατητή τσιμεντοκονία

2

Σε νέο σοβά δεν απαιτείται αστάρι. Σε γυψοσοβά, γυψοσανίδες και MDF περνάμε ένα χέρι χαλαζιακό αστάρι. Σε παλαιό σοβά περνάμε ένα χέρι χαλαζιακό αστάρι ή Normal primer. Πάνω σε παλαιά πλαστικά ή ακρυλικά ένα χέρι χαλαζιακό αστάρι.

πατητή τσιμεντοκονία

3

Ανοίξτε το δοχείο και αφαιρέστε όλο το νερό που επιπλέει πάνω του. Αναμίξτε το καλά με ηλεκτρικό μίξερ.

Προσοχή: Όταν ανοίξετε το δοχείο και αφαιρέσετε το προστατευτικό χαρτί και το νερό, πιθανόν να υπάρχει περιμετρικά στο τοίχωμα του δοχείου, ξηρό υλικό, μεταξύ της πάστας Marmorino Medium και του πλαστικού δοχείου. Απομακρύνετε το με μια σπάτουλα. Αναμίξετε το υλικό πριν την προσθήκη των χρωστικών.

πατητή τσιμεντοκονία

4

Κατά την διάρκεια της εφαρμογής πρέπει να υπάρχει πλάγιος φωτισμός της επιφάνειας του τοίχου πάνω στον οποίο εργαζόμαστε. Αν ό χώρος φωτίζεται από παράθυρο τοποθετείστε την λάμπα στην ίδια πλευρά ώστε το φως να έρχεται μόνο από μία πηγή. Αν η λάμπα παράγει πολύ θερμότητα να την απομακρύνουμε από το σημείο εφαρμογής ιδίως στο 2ο και 3ο χέρι ώστε να μην έχουμε τοπικά πρόωρο στέγνωμα. Δεν εφαρμόζουμε σε θερμοκρασίες κάτω των 5°C ούτε σε αυξημένη υγρασία.

πατητή τσιμεντοκονία

5

Εφαρμόζουμε ένα πρώτο χέρι, λευκό ή χρωματισμένο, με μεταλλική σπάτουλα. Το χέρι αυτό εφαρμόζεται σε παχιά στρώση ξοδεύοντας 600 gr/m2. Ο σκοπός είναι να δημιουργηθεί μια απορροφητική στρώση πάνω στην οποία θα διαστρωθούν οι επόμενες.

πατητή τσιμεντοκονία

6

Μετά το πλήρες στέγνωμα του πρώτου χεριού, δηλαδή την επόμενη ημέρα, εφαρμόζουμε το δεύτερο χέρι με μία μεγάλη μεταλλική σπάτουλα ξοδεύοντας τώρα λιγότερο υλικό δηλαδή 400 gr/m2.

πατητή τσιμεντοκονία

7

Το σημαντικό που έχουμε κατά νου, είναι ότι ο σκοπός του δευτέρου αυτού χεριού είναι η δημιουργία όσο πιο λείας και ενιαίας επιφάνειας και όχι η λάμψη της, διότι αυτή θα εμποδίσει την πρόσφυση στην επόμενη φάση εργασίας.

πατητή τσιμεντοκονία

8

Για τον λόγο αυτόν εργαζόμαστε απαλά, δεν συμπιέζουμε την στρώση και κρατάμε την σπάτουλα σε γωνία 40°. Αν δεν επιτευχθεί με το δεύτερο αυτό χέρι η λεία επιφάνεια που απαιτείται, περνάμε αμέσως ένα ακόμη χέρι πριν στεγνώσει το προηγούμενο. Αυτό το χέρι είναι απαραίτητο αν επιθυμούμε την ανώτερη ποιότητα στην τεχνοτροπία αυτή, ή αν επιθυμούμε μια μικρή διακριτική υφή.

πατητή τσιμεντοκονία

9

Ενώ είναι δυνατόν να εφαρμόσουμε το τελικό χέρι αμέσως μόλις το προηγούμενο αρχίζει να στεγνώνει πολλοί προτιμούν να το αφήσουν να στεγνώσει πλήρως, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος αποκόλλησής του κατά την εφαρμογή. Εφαρμόζουμε το τελικό χέρι σε λεπτή στρώση και σε περιορισμένη έκταση πεδίου (το πολύ 1 m2) με μεγάλη, ή ακόμη καλύτερα με μεσαία μεταλλική σπάτουλα. Ξεκινάμε από το ψηλότερο σημείο του τοίχου,

πατητή τσιμεντοκονία

10

Η σπάτουλα πρέπει κάθε φορά να σαρώνει σε διαφορετική κατεύθυνση από την προηγούμενη ώστε να προκύπτει ένα αρμονικό design. Στην αρχή κάθε σάρωσης η σπάτουλα πρέπει να έχει γωνία 30-35° ως προς τον τοίχο, κινούμενη προς το υλικό που διαστρώθηκε προηγουμένως. Όπως προχωρά η σάρωση αφαιρούμε το πλεονάζον υλικό αλλάζοντας την γωνία της σπάτουλας σε 40-45° με κίνηση προς το υλικό που διαστρώθηκε προηγούμενα.

Με τον τρόπο αυτόν κρατάμε το υλικό που διαστρώνουμε σε λεπτό πάχος ενώ συγχρόνως γυαλίζουμε τη επιφάνεια επαφής μεταξύ του φρέσκου υλικού και του ήδη γυαλισμένου. Το υλικό πάνω στην σπάτουλα πήζει με τον χρόνο και πρέπει να το απομακρύνουμε και να το αντικαθιστούμε με φρέσκο.

Για την επίτευξη συνεχούς επιφάνειας, όταν μεταπηδούμε από το ένα πεδίο στο επόμενο εργαζόμαστε και με οριζόντιες και με κάθετες κινήσεις. Η ροή των εργασιών που περιεγράφηκαν δεν διακόπτεται μέχρι να ολοκληρωθεί όλος ο τοίχος. Αν ο τοίχος είναι μεγάλος ένα άτομο δεν επαρκεί αλλιώς ρισκάρουμε την εμφάνιση επικαλύψεων.

πατητή τσιμεντοκονία

11

Με την τελευταία αυτήν στρώση περνάμε στην φάση του τελικού «γυαλίσματος» με επανειλημμένες κινήσεις της μεταλλικής σπάτουλας σε διάφορες κατευθύνσεις. Περιποιούμαστε διαρκώς την λεπίδα της σπάτουλας με γυαλόχαρτο  P240-360. Αν εργάζονται 3 τεχνίτες, το ιδανικό είναι να απασχολούνται οι δύο με την διάστρωση και ένα σύντομο γυάλισμα, ενώ ο τρίτος να ασχολείται μόνον με το γυάλισμα. Πριν το τελικό στέγνωμα του υλικού ολοκληρώνουμε με ένα τελευταίο γυάλισμα αυτή την φορά με ένα μαλακό πανί. 

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:  Όταν εφαρμόζουμε την τρίτη στρώση και ιδίως στην φάση γυαλίσματος προσέχουμε ώστε το πίσω μέρος της σπάτουλας να ακολουθεί την διαδρομή που διέγραψε το μπρος μέρος της, με άλλα λόγια η κίνηση της σπάτουλας πρέπει να είναι παράλληλη με το χερούλι της, όχι κάθετη. Αν αυτό δεν είναι εφικτό τότε η κίνηση της σπάτουλας πρέπει να σχηματίζει γωνία 45° ως προς το χερούλι της. 

 

Ο σκοπός της τρίτης στρώσης είναι μια λεία και γυαλιστερή επιφάνεια. Γυαλιστερό σημαίνει ότι το πορώδες τείνει να ελαχιστοποιηθεί. Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι στην συρρίκνωση πήξεως παράγονται μικροπόροι. Όσο περισσότεροι μικροπόροι τόσο λιγότερη η λάμψη. Αν η τρίτη στρώση είναι παχιά -είτε από λάθος είτε από ανάγκη- τότε δεν θα πάρουμε επαρκή γυαλάδα. Για να το αποφύγουμε αυτό είναι σκόπιμο να διαστρώσουμε το τρίτο χέρι σε δυο φάσεις, μία γρήγορη ανά 1m2 χωρίς γυάλισμα και μια μετά, ολοκληρώνοντας το γυάλισμα όπως περιγράψαμε πιο πάνω.

πατητή τσιμεντοκονία

12

Όταν το υλικό στεγνώσει πλήρως, μετά τουλ. 24 ώρες, συστήνουμε την χρήση φυσικού κεριού μελισσών, χρωματισμένου στην ίδια απόχρωση με το Veneziano. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα ένα πιο φίνο τελείωμα και ελαττώνει τις φωτεινές κηλίδες.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ: Η επιφάνεια του Veneziano πολύ δύσκολα λερώνει. Ωστόσο συμβουλεύουμε τα ακόλουθα. Εσωτερικά: Στρώση κεριού όπως περιγράψαμε πιο πάνω, ή μια στρώση με το ειδικό σαπούνι Μασσαλίας το οποίο δεν αυξάνει την λάμψη αλλά δίνει μια ιδιόρρυθμη απαλή υφή. Εξωτερικά: Μετά από τουλάχιστον 48 ώρες (σε θερμοκρασίες άνω των 20°C) περνάμε ένα ειδικό προστατευτικό υγρό για υδράσβεστο .

bottom of page